Marketing na Instagramu s lehkostí a jistotou

5 kroků k větší lehkosti a jistotě v prezentaci na Instagramu

Chceš ke své propagaci využívat marketing na Instagramu, ale nedaří se ti najet na tu správnou vlnu? Máš zmatek v tom, co tvořit a jak, aby to zaujalo tvého ideálního klienta? Chceš ušetřit více času pro sebe a další aspekty tvého podnikání? Nevíš, jakým způsobem se na Instagramu posunout dále, aby ti přinášel nové klienty?

Následujících 5 kroků tě navede na tu správnou cestu!


1. Poznej svého ideálního klienta (sledujícího)

Základem všeho je tvůj ideální klient nebo také sledující. Že nevíš, kdo to je? Zkoumej, podívej se s kým jsi v minulosti spolupracovala a s kým ti to nejvíce vyhovovalo. Zapoj také svou představivost. Komu chceš pomáhat řešit jeho problém? 

Pak budeš vědět, co mu máš říct a jak, aby to přinášelo výsledky. 

Zeptej se sebe samotné, co o něm vlastně víš.

  • Žena nebo muž? Věkové rozmezí?
  • Čím se živí? Jaká je jeho práce? 
  • Co dělá ve svém volném čase? 
  • Na čem mu záleží? Čeho chce dosáhnout? 
  • Jaké jsou jeho hodnoty v životě? 
  • Jaký řeší daný člověk problém nebo problémy? (ten problém, který můžeš vyřešit prostřednictvím svého produktu) 
  • Jaký obsah nejčastěji konzumuje online? 
  • Jaké profily online sleduje?

A mnoho dalšího!


2. Stanov si, čeho chceš dosáhnout

Když nevíš kam jdeš, je obtížnější tam dojít (neříkám, že nemožné). Ale pokud si stanovíš určitý cíl, je možné zkoumat a testovat jednotlivé kroky, které tě k němu dovedou, a také si je efektivně plánovat!

  • Chceš více prokliků na web?
  • Chceš, aby se o tobě více vědělo? 
  • Větší míru dokončení sledovanosti tvých stories? 
  • Vytvořit bližší vztah se svými sledujícími?
  • Prodej služby nebo produktu?

Pak tvoř obsah a veď publikum k určitým krokům na základě svých cílů.


3. Plánuj obsah a šetři čas

Plánuj svůj obsah dostatečně (osvědčil se mi měsíc) dopředu, budeš mít přehled v tom, jaký obsah si s předstihem vytvořit a nestane se, že budeš tvořit na poslední chvíli a zmatkovat. 

Zeptej se na otázky jako: 

  • Jaká je příští měsíc priorita číslo 1. na Instagramu? 
  • O čem chceš příští měsíc dát svému publiku vědět? Jaké produkty nebo služby chceš propagovat? 
  • Jaké události nebo akce se konají ve tvém podnikání příští měsíc? 
  • Významná data příštího měsíce, která by stála za zmínku?

Tip:

Rozplánuj témata do kalendáře či tabulky v excelu


4. Tvoř obsah, který má hodnotu

Při tvorbě každého kousku obsahu se podívej na charakteristiku tvého ideálního klienta a zeptej se “Jakou hodnotu mu tento text nebo video přinese?” 

Kdybys byla tvůj ideální klient, zaujal by tě tento kousek obsahu, mluvil by k tobě? 

Můžeš si obsah rozdělil na kategorie jako: 

  • Tipy z oboru
  • Inspirace
  • Příběhy ze života, o mně
  • Zákulisí mého podnikání
  • Proces, jakým si klient projde při koupi
  • Reference

Tip: Každý týden si vyhraň alespoň hodinu na přípravu obsahu na ten další. Naplánuj si jej třeba v aplikaci Later nebo Planoly, a pak už jen sleduj, jak se ti příspěvky sdílí jeden po druhém na profil.

Nechce se ti do toho? Když si uvědomíš všechny výhody a vyvarování se stresu ze sdílení na poslední chvíli, rozhodně to má smysl ♥


5. Zhodnoť, co ti přináší výsledky 

Postupně sleduj, co pro tebe funguje a jakému obsahu se nejlépe daří. Toho pak tvoř více. Posunují se tebou zvolená čísla tam, kam chceš? Vidíš větší odezvu od tvých sledujících?

Pak jsi na dobré cestě. Gratuluji!

Tip: 

Experimentuj a najdi si svůj styl! Můžeš psát o svém životě a prostřednictvím toho dát lidem vědět, že jsi tu pro ně i na konzultační služby, nebo psát přímo o benefitech tvé konzultace. Najdi si to své. Hlavně to dělej s radostí. Nesnaž se být jako někdo jiný. Zjisti, co tě baví tvořit a co naopak ne! 

Na Instagramu se lidé chtějí inspirovat, chtějí také vidět do života druhým lidem a zjistit, jací jsou (nakolik si je tam pustíš je jen a jen na tobě). Neboj se být opravdová a ukázat, že jsi jen člověk.


Chceš si ujasnit další kroky, které tě dovedou k jistotě ve tvé prezentaci na této sociální síti? Připravila jsem pro tebe navíc checklist, který tě provede úplnými základy, plánováním a řádem ve tvorbě obsahu a navíc také tipy na aplikace, které se ti budou hodit.

Klikni na tlačítko a zdarma si checklist stáhni!

Add a Comment

You must be logged in to post a comment