Potenciál Instagramu pro vaše podnikání

Potenciál Instagramu pro vaše podnikání

Nevíte si rady s tím, jak pojat svou prezentaci na Instagramu? Ptáte se někdy sebe samotných, jestli je pro vás a vaše podnikání Instagram vůbec vhodný?

Podělím se s vámi o dva přístupy k marketingu na Instagramu, které se odlišují, dle toho, co prodáváte (vizuálně atraktivní produkty nebo služby), ale navzájem se rozhodně nevylučují.

Jdeme na to!

Rozumějme například oblečení, kosmetiku, dekorace, roztomilé DIY svíčky vyrobené ze sojového vosku hmmm 😀

Vizuálně atraktivní produkty

  • Fotka či video prodávají – buďte kreativní, ukažte atmosféru, pocit, vyvojte emoci. Potenciální zákazníci budou chtít váš produkt už jen proto, že vypadá hezky, budou se nad ním rozplývat a představovat si, jak ho mají doma, naaranžovaný ve svém útulném obýváku.

Když přijdete na profil Radosti z lesa, dýchne na vás pohádková aura a útulná atmosféra. Chcete se schoulit pod deku, nasadit teplé ponožky a vypít si horký čaj s medem.

  • Využijte uživatelský obsah – občas váháme a jednoduše potřebujeme pošťouchnout a vidět další spokojené zákazníky, kteří se chlubí novým saténovým pyžámkem padnoucím jako žádné jiné. Recenze je silná věc. No řekněte, kolikrát nakoupíte, aniž byste si na internetu předem přečetli názor od osob, které už produkt vyzkoušely ? Tip: Jednoduše vyzvěte své zákazníky k tomu, aby s vámi tento obsah sdíleli.

U této značky krásných ručně šitých pyžámek Lingerie by MiMi se přímo nabízí sdílet obsah od spokojených zákazniček.

  • Upozorněte na to, co vás odlišuje – způsob výroby, materiál? … eko, bio, lokální … Cokoliv co by vaši cílovku mohlo přesvědčit, že vy jste pro ni ti praví, komunikujte v příspěvcích, za čím si stojíte a díky tomu se spojte se svou cílovou skupinou, která sdílí vaše hodnoty.

Značka Ferwer, u které jsem si mimochodem koupila nádherné sandálky, se na prvním místě prezentuje jako prodejce ekologické a udržitelné obuvi. A to je aspekt, na kterém mi při koupi bot záleží. A ano na druhém obrázku, to jsou ony! Moje Perky 😍

Ptáte se: “Co mám ale dělat, když nemám žádný hmatatelný produkt, který by se dal nafotit?”

Poskytujete služby, konzultujete nebo něco z podobného soudku?

Budujte svoji osobní značku!

Co to znamená?

  • Vystupujte jako expert v tom, co nabízíte – prostřednictvím tipů z vašeho oboru jim dejte najevo, že se v tom, co děláte, opravdu vyznáte. Komunikujte, co vás odlišuje od “konkurence”, proč by si měli vybrat zrovna vás, v čem je váš přístup odlišný a bude tak konkrétnímu klientu vyhovovat atd.. Odbourejte pochyby odhalením zákulisí procesu spolupráce s vámi, budujte důvěru.
  • Odhalte svou tvář – sdílejte s lidmi fotografie, na kterých jste vy osobně. Instagram je stále místo, kde vás musí zaujmout obrázek, abyste si příspěvek prohlédli. A tváře stále vedou v dosahu příspěvků. Nezapomeňte na jejich kvalitu, i přesto, že v nich nepropagujete přímo své produkty.  
  • Ukažte svou lidskost – spojujte se s ostatními lidmi prostřednictvím svých zájmů, koníčků a hodnot. Sdílejte momenty ze svého života a dejte vašim sledujícím náhled k tomu, kdo jste a za čím si stojíte.
  • Buďte přátelští a budujte vztahy, to je no. 1 – lidé primárně nechtějí, aby jim na Instagramu bylo něco prodáváno. Chtějí se inspirovat a být v kontaktu se zajímavými lidmi. Jděte naproti novým profilům a komunikujte s nimi. Nikdy nevíte, co z toho může vzejít. Spolupráce, přátelství nebo doporučení dále. Můžete si to představit jako networking. Navíc přesně to má Instagram rád, když vytváříme síť a komunikujeme s dalšími uživateli. Tip: využijte k tomu potenciál Instagram stories, kde jsou uživatelé stále více aktivní. 

Jak využívám Instagram stories ke spojení s publikem na svém vlastním Instagramovém účtu Social Niki

K marketingu na Instagramu se dá přistupovat různými způsoby. V první řade záleží na tom, jaké jsou vaše cíle, chcele- li o sobě budovat povědomí, nebo zvolit Instagram přímo jako prodejní nástroj. Dále je důležité, jestli jsou tyto cíle adekvátní vašemu oboru a možnosti investice. Jak časové, tak finanční.

Bude pro vás z dlouhodobého hlediska výhodnější spíše budování vztahů s jednotlivci nebo investice do reklamy? Obojí? To je na zvážení a následné zvolení vhodné strategie.


Chcete si ujasnit další kroky, které vás k úspěchu v prezentaci na této sociální síti? Připravila jsem checklist, který vás provede úplnými základy, plánováním a řádem ve tvorbě obsahu a navíc také tipy na aplikace, které se vám budou hodit.

Klikněte na tlačítko a checklist si stáhněte! 😊

Add a Comment

You must be logged in to post a comment